Ha Noi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Babette Goossens - WaarBenJij.nu Ha Noi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Babette Goossens - WaarBenJij.nu

Ha Noi

Blijf op de hoogte en volg Babette

15 November 2016 | Vietnam, Xóm Pho

Wauw! Ik ben in Ha Noi!! Ook wel de hoofdstad van het noorden genoemd.
Na een reis van 24 uur, lees: Schiphol, Istanbul, Ho Chi Minh, Ha Noi, stond ik dan eindelijk op Noi Bai Airport.

Ik geef eerlijk toe: wat was het wennen toen ik net aan kwam..
Moe van de reis, het is warm, je wordt overdonderd door zoveel dingen.
Daarbij ook nog eens het feit dat ik voor het eerst alleen in een compleet vreemd land stond.
Even een paniek momentje: wat moest ik hier gaan doen de komende weken, ALLEEN?! maar gelukkig had mijn lieve zus al een voorzetje gegeven dat ik dit misschien wel zou kunnen krijgen (thanks zus ;))
En al snel kwam het besef terug, wat zeur ik nu?! Dit is juist fantastisch; tijd voor een Vietnamees biertje!

Beneden in het café van het hostel waar ik de eerste twee nachten heb geboekt, ontmoet ik al snel een aardige gast!
We raken aan de praat, hij zit al 4 weken in Ha Noi en lijkt het leuk om me wat rond te leiden.

Desire, heet hij. 34 jaar, geboren in Congo, opgegroeid in Frankrijk, nu docent op de universiteit in Johannesburg en een berg aan levenservaring.
Een hele avond Vietnamese biertjes proeven, grapjes en leuke maar ook hele open, serieuze gesprekken; AN AMAZING FIRST NIGHT!

Mijn Reis-ijs is gebroken en dat dank ik ook aan Desire, want dat had ik echt nodig; even door die wisseling van cultuur heen en vooral het alleen reizen.
Met een aardig persoon, gaat dit veel makkelijker!

Ik merk nu al aan mezelf, dat veel dingen makkelijker gaan!
Ik loop met een goed gevoel alleen mijn hostel uit, ik loop op het gemakje wat rond in de stad, ik raak zelfs even de weg kwijt maar het maakt niet uit; neem het zoals het komt, even gezond verstand erop en het komt wel weer goed!

Het is alweer het einde van mijn eerste volle dag en tweede avond in Ha Noi.
Voor morgenochtend heb ik een kookcursus geboekt, 's nachts neem ik de bus (een 10 uur durende reis) naar het noorden van Viet Nam.
In Sa Pa ga ik een trekking doen van 3 dagen, de natuur daar schijnt prachtig te zijn en staat vooral bekend om haar talloze rijstvelden.

Ha Noi: druk, modern, mooie architectuur, prachtige bomen in elke straat wat het heel sfeervol maakt, heerlijk eten en bier en verkeer dat elke minuut minimaal 2 keer, 2 keer snel achter elkaar toetert: geweldig!

  • 15 November 2016 - 13:57

    Jessica; Jouw Trotste Zus!:

    Lieve zus!
    Wat geweldig om zo je eerste indrukken te lezen!! En wat heb je het leuk verwoord!!
    Je geniet echt, dat proef je in je verhaal! En dit zijn nog maar de eerste 2 dagen....:))
    Dikke dikke kus en succes met de busreis naar Sapa! LOVE YOU!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 November 2016 - 14:08

    Corline:

    Zo super voor je schat! Klinkt geweldig, ben stiekem nu al jaloers ❤️ Xxxxx

  • 15 November 2016 - 14:12

    Dayenna:

    Leuk om te lezen Bet! Ben heel erg benieuwd naar de rest (met foto's, zodat we kunnen meegenieten). Succes met je lange reis xxxxxx

  • 15 November 2016 - 15:06

    Arianne :

    Ooooh zo leuk schat! Ben ook trots op jou dat je t zo helemaal alleen doet. Het klinkt echt super, maak maar veel foto's! Leuk ook dat je gelijk iemand hebt leren kennen die je een beetje wegwijs maakt daar in Vietnam. Veel succes met de lange busreis!!! Dikke kus

  • 15 November 2016 - 15:25

    Perry:

    Super leuk zeg bed! Echt goed verwoord! Blij dat je het zo naar je zin heb en je snel je draai heb gevonden. Heel veel plezier en genietse❤️

  • 15 November 2016 - 17:37

    Soraya:

    Klinkt goed bedje! Gelijk een Congolees fixen in Hanoi

  • 15 November 2016 - 17:53

    Mama:

    Wat kan je net als je zus makkelijk je verhaal vertellen. Dat wordt weer genieten de komende weken

  • 15 November 2016 - 17:57

    Papa:

    Ik ben zo blij dat je het zo naar je zin hebt schat, goed zo, leef het leven. Blijf zo schrijven !! Heel leuk te lezen.

  • 15 November 2016 - 23:26

    Steffi:

    Dit is nu al mijn favoriete blog ❤️! Wat fijn om te lezen allemaal, en hoe je het schrijft laat ons een beetje meegenieten hoe jij het daar hebt! Tof! Veel plezier, genieten en ohja natuurlijk niet te vergeten lekker vreten!

  • 20 November 2016 - 13:40

    Tijs:

    Hoi Babette! Gaaf om te lezen en leuk geschreven hoor! Enjoy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Xóm Pho

Vietnam 2016

First Solo Backpacktrip !!

Recente Reisverslagen:

15 November 2016

Ha Noi
Babette

Actief sinds 11 Nov. 2016
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 43349

Voorgaande reizen:

12 November 2016 - 08 December 2016

Vietnam 2016

Landen bezocht: